Opracowywanie logotypu dla firmy - co trzeba wiedzieć? Opracowywanie koncepcji marketingowej, jak także konkretnych elementów identyfikacji wizualnej, takich jak logotyp firmy, to zadanie, które wymaga między innymi dogłębnego przemyślenia sytuacji na rynku, zapoznania się z celami biznesowymi a także marketingowymi zleceniodawcy. Na początku pracownicy agencji rozmawiają z klientem dopytując o jego wymagania względem logotypu, jak także nakreślone cele biznesowe. Potem następuje analiza konkurencji klienta, jak także rynku, dzięki czemu można zacząć przygotowywać pierwsze projekty. Klient otrzymuje do wglądu kilka projektów, z których wybiera swój ulubiony, a następnie proponuje ewentualne zmiany. Powinno się pamiętać o tym, że projektowanie logotypu to nie tylko i wyłącznie przygotowywanie wersji podstawowej, a zatem pojedynczego projektu, niemniej jednak także wariantów dodatkowych. Jest to bardzo istotny etap z punktu widzenia tworzenia księgi znaku, czyli zasad dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej na różnych gadżetach czy materiałach promocyjnych i biurowych. Coraz częściej te wersje dodatkowe stosowane są np na odzieży firmowej czy gadżetach reklamowych.
Warto sprawdzić: logotyp firmy.