Mowa tutaj o na przykład. rozmowach telefonicznych przeprowadzanych w budkach telefonicznych do biur. Kolejny szczegół to zwykłe rozmowy współpracowników, które nie są naturalną częścią codziennej pracy. Są nieproszone - po zakończeniu rozmowy lub zatrzymaniu się danej osoby, na jakiś czas znów jest cicho, aż ktoś inny zadzwoni lub zacznie zachowywać się głośno. Kabiny akustyczne znacznie ułatwią codzienną pracę. Dlaczego miałoby nas to obchodzić? Przecież jestem we własnym biurze, zatem dlaczego miałoby mnie obchodzić, że inni ludzie mają problemy z koncentracją? Dlaczego ktoś miałby się tym przejmować? Cóż, to łatwe. Właściwie każdy próbował dzielić biuro, niemniej jednak wyłącznie jedna osoba może z niego skorzystać w danym czasie - więc dotyczy to wszystkich! Zatem dosłownie o ile nie czujemy, że mamy prawo narzekać na rozmowy innych ludzi albo dzwoniące telefony, mamy prawo narzekać, gdy przeszkadzają nam one w koncentracji. Zadbanie o kabiny akustyczne, budki telefoniczne do biura czy inne elementy usprawniające codzienną pracę w głośnych biurach wpłynie pozytywnie na codzienną pracę wszystkich. Budki telefoniczne do biura mogą jednakże odnaleźć umiejscowienie w miejscach, w których nawet głośne rozmowy nie będą nikogo rozpraszać.
Warto sprawdzić: akustyka w biurze.